Sunday, May 13, 2012

Nevermind NIRVANA


Aku tidak mempunyai langsung album Nirvana sehinggalah mata aku menangkap cd anniversary 20 tahun ini. Tersentak aku sekejap? Eh...betulkah sudah 20 tahun? Sungguh cepat masa berlalu...Kurt Cobain pun dah hancur lumat dalam tanah...tapi tinggalan pemikiran dan kreativiti dia masih lagi dipuji sampai sekarang...
Nevermind adalah satu album klasik Nirvana....rasanya tanpa album ini, Grunge tak akan muncul menjatuhkan takhta Rock & Metal sebagai muzik rebellious pada suatu masa dahulu....(betul ke?)

Ianya memberi kesedaran pada aku....untuk berjaya seseorang itu mesti melakukan sesuatu yang luar dari kotak pemikiran normal dan dapat diterima oleh masyarakat.

RIP Kurt Cobain....your music still live on

2 comments:

  1. aku tak berapa ingat la bile mula dengar album ni... tapi rasanya tahun 95 kot... entah la.

    suka tribute album yg majalah SPIN buat tu. lagu stay away memang steam ah dengar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku hanya dengar 3 album nirvana ajer... Nevermind, In Utero dan MTV unplugged.. But Nevermind still on my spin list!!!!

      Delete