Friday, April 12, 2013

Load & Reload - Satu Penilaian Semula....

 LOAD & RELOAD....dua buah album yang keluar pada tahun 1996 dan 1997 dari daya pemikiran dan kreativiti kumpulan pemuzik heavy metal Metallica telah menggegarkan kepala peminat - peminat kepala besi seluruh dunia. Gaya persembahan dan muzik yang agak berbeza dari album - album yang terdahulu. Aku pun sama...apa yang dah jadi dengan Metallica sekarang? Rasa cam tak berbaloi lak. Album yang jarang aku dengar secara serius dan bersungguh - sungguh sehinggalah sekarang. Aku terpanggil untuk melayan dua - dua album nie..selama seminggu aku dok mendengar lagu - lagunya...kesimpulannya adalah boleh tahan, best jugak dan layan gak!!!!



Ada lagu yang boring...ada gak lagu yang best dalam kedua - dua album nie. Bagi aku untuk melayan album - album ni, anggap ajer Metallica ni sebuah band yang baru dan tiada kaitan dengan Metallica yang lama...hehehe. Lagu - lagu yang best :


Selamat mendengar Load & Reload

7 comments:

  1. nice list bro!

    for me load n reload memang layan lah!

    ReplyDelete
  2. betul...ada jugak lagu yang best...tapi untuk mendengar keseluruhan album ni tanpa skip dan fast foward...adalah sesuatu yang mustahil untuk aku...

    ReplyDelete
  3. aku bermula dengar metallica dengan album RELOAD, semua disebabkan video muzik fuel dan memory remains selalu di tayang kan di NTV7 ketika stesen itu baru mula beroperasi. setelah beli album and justice for all baru aku tahu jatidiri muzik sebenar metallica iaitu thrash metal. pada aku kalo mereka nak bereksperimen sekali pun jangan lah sampai ditinggalkan terus elemen thrash/speed/aggression dalam album mereka.mmg lagu dlm load n reload boleh dilayan tapi ada juga sekali sekala tertekan button skip, and thank god for DEATH MAGNETIC ...hahaha.

    ReplyDelete